Strona WWW

GRUPA II

"Żabki"

Nauczycielki: Beata Barańska, 

Katarzyna  Dmoch


Nasza grupa czterolatki, z nami są nie lada gratki. 

Chłopcy ciągle konstruują, a dziewczynki dzieła malują. 

My tańczymy i śpiewamy scenki z życia odgrywamy: 

tu w kąciku cała rodzina: pies, kot i lala Martyna 

tam są wyścigi i farma motyli, a  rogu sali rodzina goryli. 

Choć wciąż współpracy w grupie się uczymy 

to nasze Panie mówią mądre z Was dzieciny 

Ciągle w ruchu cała grupa czasem się wyleje zupa, 

wtedy Pani Renia szkody ocenia i wydaje polecenia. 

Z naszą panią o zdrowym trybie rozprawiamy 

i dzięki temu chorób się wystrzegamy. 

O mowę naszą i język dba jak wymawiać rrrrrr  lekcję nam da. 

Prace plastyczne z paią zrobimy

i o ekologi dużo się uczymy.

 Zajęcia otwarte to praca z rodzicami 

chętnie pracują ze swymi pociechami. 

 

Drodzy  Rodzice!


Jeśli macie do nas pytania to piszcie:


Katarzyna Dmoch katarzynadmoch91@gmail.com odpowiadam na maile w poniedziałek 12-14


Beata Barańska  rychu033@wp.pl odpowiem w poniedziałek 18-20

 

 

9. 04. Czwartek  

Przeczytajcie dzieciom ponizsze opowiadanie. Pozniej sprobujcie razem odpowiedziec na pytania znajdujace sie pod tekstem.

W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła w domu dzieje są coś niezwykłego.

– Co mogło dziać się w domu?

Zajrzał do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągnąl z szafy koszyk i postawił go na stole

I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?

pytania:,

 

  • Co to jest święconka?
  • Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?
  • Co robili domownicy?
  • Jak myślicie do czego się przygotowywali?
Jak myslicie, co sie wklada do koszyczka wielkanocnego? Pamietacie co tam bylo w zeszlym roku?
Porozmawiajcie o tym jak obchodzicie świeta w rodzinnym gronie, jak dzieci pomagają swoim bliskim, kto powinien uczestniczyć w wielkanocnym śniadaniu.
Ponizej sa trzy karty pracy cwiczace wasza spostrzegawczosc oraz umiejętność dazenia do celu. Powodzenia!

KARTA 1

KARTA 2

KARTA 3 

 

08.04.

 Wielkanocne zabawy matematyczne.

 

ZADANIA Z ILUSTRACJAMI  

Układanie rytmów
Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców, korzystania z nich w rozmaitych sytuacjach, pozwalają lepiej rozumieć otaczający je świat, a w przyszłości - łatwiej uczyć się matematyki. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dzieci załapią prawidłowość, pozwólmy im samym je układać.  

Przeliczanie 

Najprostsza możliwa aktywność - kładziemy przed dzieckiem pisanki lub kurczaczki i prosimy, żeby powiedziało ile ich jest. Wkładamy je do woreczka i pytamy ile znajduje się w woreczku, ile musimy dołożyć lub zabrać, żeby zostało tyle i tyle. Liczymy obiekty w ciągu, a następnie je przestawiamy, żeby pomóc dzieciom zauważyć, że niezależnie od układu, ich liczba zostaje taka sama. Odejmujemy i dodajemy kurczaczki i pisanki za każdym razem pytając ile ich jest. 

Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym 

Potrzebne będą maskotka lub obrazek Zajączka, liczmany, pomponiki.  

Zajączek ma problemy z liczeniem. Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy dzieci, żeby nas poprawiały. Pomponiki oczywiście chwytamy szczypcami.  

Kurczaczki i jajka 

Kładziemy przed dziećmi daną liczbę kurczaczków i jajek, prosimy, żeby połączyły je w pary, pytamy czy każdy kurczaczek będzie miał swoje jajko. Kolejnym wariantem jest rozdzielanie pisanek po równo, żeby każdy kurczaczek dostał tyle samo jajek.  

Dopasowywanie cyfry do liczby pisanek

Kładziemy przed dziećmi daną liczbę pisanek. Prosimy, żeby dopasowały do nich odpowiednią cyfrę. Można dodatkowo pokazywać odpowiednią liczbę oczek na kostce. 

Zadania tekstowe 
Lubię liczyć przy pomocy zadań tekstowych. Myślę, że dzieci często też wolą zadania z historyjką niż samo "suche" liczenie. Bohaterami moich zadań będą oczywiście  Zajączek, kurczaczki i pisanki. Ale przy wymyślaniu możemy dać upust sile naszej wyobraźni.

Podaję zadania przykładowe:

Zadanie 1 Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?
Zadanie 2 Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków. 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?
Itp.

                      Liczymy jajka z Domisiami.

https://www.youtube.com/watch?v=QIk1KXdYsmU

          Czas na świąteczną, Kubusiową piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=K5W1VXA9pDs

 

7. 04. (wtorek) 

Witam serdecznie, juz niedlugo wielkanoc. Napewno wiecie co trzeba przygotowac na te piekne swieta. Mam dla was wiersz ktory mowi o jednej z wielkanocnych tradycji.

"Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance

piękne opowiastki.

Porozmawiajcie na temat wiersza. Sprobujcie podzielic wyraz pisanki na sylaby i gloski. Wszystkie dzieci potrafia juz dzielic na sylaby, moze uda sie wychwycic pierwsza albo ostatnia gloske?

Pytamy jaka byla pierwsza pisanka? Jaka była druga? Trzecia? 

Mozecie tez sprobowac samodzielnie wykonac w domu pisanki. Na ich wykonanie jest wiele sposobow, ktore napewno znaja rodzice. Gotowanie w cebuli, kapuscie czerwonej, rysowanie swieczka itd.

Ponizej znajduja sie trzy karty pracy. Jedna dotyczy cyferek i liczenia, druga rozpoznawania symboli wielkanocnych, a trzecia to pisanka do ozdobienia.

Ale ja mam dla was inna propozycje zwiazana z jakieczkiem. Potrzebujemy do niego styropianowe jajko, szpilki i cekinki. Nadziewamy cekinki na szpileczki i wbijamy w styropianowe jajeczko aby stworzyc piekne kolorowe wzory. 

Na stronie fb zabek wrzucę filmik z wykonaniem takiej pracy. 

Powodzenia!

KARTA 1

KARTA 2

KARTA 3


 

06.04.

 

Temat: Kolorowa Wielkanoc.

 

-Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami świątecznymi, wyszukiwanie w czasopismach dziecięcych i książeczkach ilustracji związanych z Wielkanocą. Wypowiadanie się na temat ich treści. 

- Słuchanie opowiadania „ Bajeczka wielkanocna” 

 Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęły wychylać się z pączków. 

-Jeszcze chwilę- mruczały wierzbowe kotki- daj nam jeszcze pospać, dlaczego już musimy wstawać? 

A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: 

- Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. 

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych kotków, słońce powędrowało dalej. 

Postukało złotym palcem w skorupkę jajka- puk, puk! I przygrzewało mocniej. 

Stuk-stuk!- zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek. 

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. 

- Najwyższy czas- powiedziało- to dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. 

Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, a w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. 

- Co się stało, co się stało?- Zajączek przecierał łapką oczy. 

- Już czas, Wielkanoc za pasem- odpowiedziało Słońce- a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. 

- Kogo? Kogo?- dopytywał się Zajączek, kicając po łące. 

- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. 

- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe kotki. 

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. 

- To już święta, święta- szumiały wierzbowe kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę: 

                       W wielkanocny poranek 

                        Dzwoni dzwonkiem Baranek, 

                        A Kurczątko z Zającem 

                        Podskakują na łące. 

                        Wielkanocne kotki, 

                        Robiąc miny słodkie, 

                        Już wyjrzały z pączka, 

                        Siedzą na gałązkach, 

                        Kiedy będzie Wielkanoc 

                        Wierzby pytają.

 

Spróbujcie narysować ilustrację do tego utworu. 

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2&index=2 

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2&index=1

KARTA 1

KARTA 2


03.04.

 

Mamy koniec tygodnia więc ruszamy się: tańczymy i śpiewamy.

https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY

https://www.youtube.com/watch?v=FMscggrTqYk

https://www.youtube.com/watch?v=2efaNnQUnS4

 

Dzisiaj także Tęcza ma swoje święto, więc zachęcam do eksperymentowania z kolorami.

https://www.youtube.com/watch?v=v4Ud6qymv9A

https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

https://www.youtube.com/watch?v=rmWS5NNTS-8

 


2. 04. (czwartek)

Ćwiczenia oddechowe " Wiosenne kwiaty"

 Dziecko maszeruje podczas dowolnej piosenki wiosennej po pokoju. Podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się. Nabiera powietrze nosem, unosi ręce do góry. Wypuszcza powietrze, opuszczając rece powoli w dół, równocześnie wymawiając nazwę wybranego przez Rodzica wiosennego kwiatka : żonkil, krokus, tulipan.

Nauka piosenki pt. „Spotkanie z wiosną”

I Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,

słychać świergot ptaków,

a w ogrodzie spotkać można

miłych przedszkolaków.

Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,

bierzmy się za ręce.

Pośród młodej bujnej trawy

kwiatów coraz więcej.

 Rozmowa na temat piosenki, Rodzic zadaje pytania dziecku:

- Po czym poznajemy, że przybywa wiosna?

- Dlaczego zwierzęta i ludzie cieszą się, że przyszła wiosna?

Praca manualna, dziecko wykonuje samodzielnie rysunek "Pani Wiosny"

Zwierzaki wiosną

Ogladaliscie ostatnio zwierzeta w puszczy Bialowieskiej przez kamery? Co ciekawego robiły? Myślicie że cos sie zmienilo od tamtej pory? Moze drzewa i krzewy wypuscily juz jakies pączki? Myślę że koniecznie trzeba to sprawdzic :)