Strona WWW

GRUPA VI
"RYBKI"

Nauczycielki:Lila Klorek, Ewa Kamińska

 

Grupa "Rybki" dziś zaprasza, oto stronka piękna nasza. 

Tu są chłopcy i dziewczynki, a na zdjęciach mają słodkie minki. 

Pracujemy przez dzień cały a Panie  nie szczędzą nam  pochwały. 

Bo my zdolni i uczeni ciągle wiedzę chłonąć chcemy. 

Na zajęciach z Panią Lilą to tańczymy, to śpiewamy, a z Ewą malujemy, wyklejamy. 

W wolnym czasie zabaw bez liku: klocki, lalki, puzzle a nawet zakupy w koszyku. 

Tu jest mama na spacerze a tam tato traktorem jedzie, 

wieża z lego już powstała cała trupa zaśpiewała. 

Kiedy słońce nam zaświeci na podwórku wszystkie dzieci 

i nikt nie chce słyszeć jak tam nasza pani woła : „Rybki" zbiórka wracamy z podwórka”. 

Na wycieczki wciąż jeździmy i nie straszne są nam srogie zimy. 

Kontaktowa grupa cała nawet z dziećmi z Niemieckiego przedszkola  się  dogadała. 

Do dziś dzień się spotykamy  to w Ahlbecku to w Świnoujściu się odwiedzamy. 

Już starszaków niedługo zastąpimy bo szybko rośniemy i dużo już umiemy. 

Zasad w grupie przestrzegamy i wytycznych się trzymamy.


Drodzy Rodzice!

Jeśli macie pytania bądź wątpliwości śmiało piszcie na adres

Lila Klorek

lilaklorek@gmail.com

Ewa Kamińska 

ewakaminska30@o2.pl  odpowiem na maile w każdą środę w godzinach 18-20

Pozdrawiamy i życzymy zdrowia - Lila Klorek, Ewa Kamińska, Ewa Post

 

 

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE

Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.

 

 

Temat tygodnia: WIELKANOC

 

 

09.04.2020 (czwartek)

Temat dnia:   ŚWIĄTECZNY STÓŁ


1.     Gimnastyka – ważna sprawa!

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA


2.     „Wielkanocny stół” – rozmowa inspirowana ilustracjami.  Swobodne wypowiedzi dziecka, zachęcenie do budowania zdań złożonych i konstruowania dłuższych, wielozdaniowych wypowiedzi. Trzy ostatnie karty z załącznika można wydrukować, rozciąć i poćwiczyć czytanie globalne (dziecko dopasowuje wyraz do obrazka).

Zał. 1.


3.     „Święta wielkanocne” – praca z wierszem Anny Bomby.

Co roku w Wielkanoc

koszyczek stroimy

i w Wielką Sobotę

pokarmy święcimy.

W koszyczku wędlina,

chlebek i jajeczko,

i mały kurczaczek

żółty jak słoneczko.

Słodziutki mazurek,

cukrowy baranek,

chrzan, sól oraz babka

zrobiona przez mamę.

W niedzielę do stołu

wspólnie zasiadamy,

dzielimy się jajkiem,

życzenia składamy.

- Po co ludzie spotykają się przy świątecznym stole?

- Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem?

- Jakie potrawy powinny znaleźć się na stole wielkanocnym?


4.     „Porządki” – to już ostatnia chwila! Chcesz by miło było w Święta? O porządkach pamiętaj!

Mama i tata, to nie są roboty! Zawijaj rękawy, bierz się do roboty!

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w


5.     „Koszyczek wielkanocny” – praca plastyczna. Doskonale już posługujecie się nożyczkami więc nie będzie problemu. Wytnijcie wszystkie elementy z załącznika, natnijcie koło w miejscu ciągłych linii i zegnijcie tam, gdzie linia jest przerywana. Przyklejcie pałączek złożony na pół, po bokach ozdoby i gotowe! Ciekawa jestem, co do niego włożycie ;)

Zał. 2. 


6.     Karta pracy – grafomotoryka, odwzorowywanie, koordynacja wzrokowo-ruchowa, czytanie globalne.

KP36

P.S.  Zachęcam Was byście wraz z Rodzicami przygotowali smaczne i zdrowe przekąski, które z powodzeniem mogą znaleźć się na wielkanocnym stole i pięknie go ozdobić!

Batoniki owsiane z bakaliami - to pyszne ciasteczka, bez niezdrowych tłuszczy, czy przetworzonych cukrów. Owoce, orzechy i nasiona możecie dodać takie jakie lubicie lub jakie akurat znajdziecie w domowych szafkach.

Składniki: 1 banan, 1 jajko, 1 łyżka miodu, 1/2 szklanki płatków owsianych, 1/2 szklanki otrębów owsianych, 1/2 szklanki orzechów i nasion (np. orzechy włoskie, laskowe, nerkowca, migdały, nasiona słonecznika, siemię lniane, pestki dyni itp.), 1/2 szklanki suszonych owoców (np. żurawina, śliwki, rodzynki, daktyle, jagody, wiśnie, morele itp.).

   *Banana rozgniatamy widelcem na papkę, Większe orzechy i owoce tniemy na kawałki, dodajemy jajko oraz miód i wszystko mieszamy. Masę wykładamy równomiernie na małą blaszkę i dociskamy łyżką. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200’C przez 25 minut. Po wyjęciu z piekarnika zostawiamy na blaszce. Kiedy ciasto wystygnie i stwardnieje tniemy je ostrym nożem na prostokąty.  

Dwa owocowe jeżyki – w sam raz na deser!

Składniki: 2 gruszki, kiść dużych zielonych winogron, opakowanie wykałaczek, 4 kulki ziela angielskiego – na oczy, 2 rodzynki – na noski.

   *Gruszki myjemy i obieramy do połowy (tylko tę część gdzie jest ogonek, którego nie urywamy, jedynie w razie potrzeby skracamy). Winogrono myjemy, osuszamy i nabijamy na wykałaczki. Tak wykonane koreczki wbijamy w gruszkę w miejscu gdzie pozostała skórka. Z kulek ziela angielskiego robimy oczy, a na pozostawione ogonki gruszek nabijamy rodzynki lub borówki tworząc nosy jeży.

Zał. 3. 

                                                                                         Smacznego :)

 

08.04.2020  (środa)


Temat dnia: CO SIĘ KRYJE W ŚWIĘCONCE?

 

 

1. Ćwiczenia poranne - trzy, dwa, jeden, start! 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  

2. „Co włożysz do koszyczka?”- omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, zapoznanie z symboliką potraw w święconce. 

- Jak obchodzi się Wielką Sobotę? 

- Jakie pokarmy umieszczamy w koszyczku?

  

Wyjaśnienie znaczenia poszczególnych potraw : 

- chleb- symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt, 

- jajko- to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się  jajkiem miało umacniać więzi rodzinne, 

- wędlina- miała  zapewnić płodność i zdrowie, 

- sól -symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem, 

- ser- ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych, 

- chrzan- miał zapewnić siłę fizyczną, 

- ciasto (babka)-symbolizuje umiejętność i doskonałość. 

1. KARTY PRACY

 

3. „Wielkanocne zagadki” : 


Choć już Święta blisko 

wiatr na dworze dmucha. 

Na talerzu, w domu 

kiełkuje… (rzeżucha) 


Mleczka nie chcą pić. 

Nigdy nie biegają. 

Choć mają futerka, 

ogonków - nie mają.( bazie)

 

Święta! Święta nadeszły! 

Wstawajmy! Już rano! 

Podzielimy się jajeczkiem, 

bo dziś przecież...(Wielkanoc)

  

Zagląda ciekawie 

przez okienko – słonko. 

Bo też chce zobaczyć koszyk ze…(święconką)

  

W wielkanocnym koszyczku 

leżeć będą sobie. 

Zanim je tam włożę, 

ślicznie je ozdobię.( pisanki)

  

Tyle w koszyczku 

leży pisanek! 

A pośród nich 

słodki...(baranek)

  

Na wielkanocnym stole 

to ona króluje. 

Polana słodkim lukrem 

i gościom smakuje.( baba wielkanocna)

  

Żółciutkie, puchate, 

w koszu siedzą same, 

głośno krzyczą: pi, pi, 

czekając na mamę. (kurczaki)

  

Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem, 

słodkie upominki 

każdemu rozdaje. (zajączek)

  

W ten świąteczny dzień 

każdy z nas się śmieje. 

A woda nie z nieba, 

lecz z wiadra się leje.(śmigus- dyngus)

 

4. „Wielkanocna zabawa”- nauka piosenki połączona z zabawą dramową. 

https://www.youtube.com/watch?v=NX0NBclT7DI 

Wielkanocna zabawa”. 


Na bieli obrusa już leżą pisanki, 

zajączek do tańca zaprasza baranki. 

A pośród bukszpanu rozsiadły się baby, 

mazurek pod boczki już łapie rolady. 

Ref.: 

Święta, święta wielkanocne, 

roztańczone i pachnące. 

Święta, święta wielkanocne, 

z kurką, jajkiem i zającem.

  

Wywija oberka z kurkami baranek, 

wokoło się turla bez liku pisanek. 

Aż stół podskakuje i cały się chwieje, 

to tylko się zdarza w świąteczną niedzielę. 

Ref.: 

Święta, święta wielkanocne…

  

Po wysłuchaniu piosenki dziecko opowiada, o czym była, następnie naśladuje bohaterów  i czynności. 

Gdy nabierze pewności, łączy układ z piosenką.

  

5. „Kolorowe święta”-  przyjrzyj się ilustracjom. Czy potrafisz nazwać wszystkie zwyczaje, związane ze Świętami Wielkiej Nocy? 

WIELKANOCNE  ZWYCZAJE 

2. KARTY PRACY



07.04.2020 (wtorek)

 

Temat dnia:   ALE JAJA!

 

 

1.    Zaczynamy od gimnastyki: 

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA


2.     „Wielkanocne jajka” – wspólnie oglądamy obrazy przedstawiające wielkanocne jajka – porównujemy je, opisujemy – wyjaśniamy dziecku czym różni się kraszanka od pisanki (kraszanka jest jednobarwna).  

Zał.1

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4


3.     „Co symbolizuje jajko?” – w prostych słowach próbujemy wyjaśnić symbolikę wielkanocnego jajka.

Jajko zawsze kojarzone jest z początkiem, z czymś, co dopiero zapowiada nowe, właściwe życie. Na całym świecie, od bardzo dawna kojarzono je z płodnością, urodzajem, bogactwem i szczęściem, a także z bezpiecznym schronieniem (jaja w gnieździe).

Bardzo ważne jest włożenie do koszyczka przynajmniej jednego świeżo ugotowanego jajka, którym należy się podzielić ze wszystkimi domownikami podczas uroczystego śniadania wielkanocnego.


4.     „Jak barwimy jajka?” – w załączniku nr 2 znajdziecie kilka ekologicznych sposobów na kolorowanie jajek naturalnymi barwnikami – koniecznie je wypróbujcie!

Zał.2

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=PCJ_KizCXj4&feature=emb_logo


5.     „Zajączkowa girlanda” – praca plastyczna. Jeśli macie ochotę możecie samodzielnie wykonać fajną ozdobę np. na okno. Wystarczy wydrukować trzy kartki z załącznika, wyciąć starannie kolorowe zajączki, przez uszy przewlec wstążeczkę lub sznurek i girlanda gotowa. Załącznik możecie wydrukować podwójnie i dwa zajączki skleić „plecami” – będą kolorowe z każdej strony.

Zał.3  


6.     Karta pracy – ćwiczenie logicznego myślenia, sprawności manualnych i cech wielkościowych.

KP35

 

P.S.  Jeśli w przedświątecznym tygodniu znajdziecie Państwo czas, proponuję wraz z dzieckiem obejrzeć film pt. „Pan Patyk”.  To nie kreskówka. To familijna opowieść o niezwykłej przyjaźni małego, bystrego chłopca, który wraz z rodziną przeprowadza się na wieś, do starego drewnianego domu i…

Film oparty na książce Anne Cath Vestly nazywanej norweską Astrid Lindgren („Dzieci z Bulerbyn”) – przeznaczony dla widzów od 5/6 lat.

https://www.youtube.com/watch?v=g93zmfWejGc

 

Bardzo polecam! Proszę jednak pamiętać, by film obejrzeć WSPÓLNIE z dzieckiem.

Czekamy na wrażenia :)  



 06.04.2020 (poniedziałek)


Temat dnia: WIELKANOC ZA PASEM


1. Ćwiczenia poranne na najbliższy tydzień- skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy!

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. „Palmy wielkanocne”- omawianie wyglądu palm. Pokaz różnych palm na zdjęciach (wyszukiwarka Google).

Rodzic przekazuje dziecku ciekawostki dotyczące tradycji ludowych związanych z ich święceniem:

-Niedziela Palmowa była nazywana „Kwietną” lub „Wierzbową”, bo w Polsce gałązki palmowe zastępowano gałązkami wierzby, przystrajano je kwiatami, bukszpanem, wstążkami.

- Najpiękniejsze palmy w Polsce wykonuje się na Kurpiach we wsi Łyse, mają one nawet kilka metrów wysokości.

-Palmy mają chronić ludzi i domy przed chorobami i złem, tradycyjnie trzyma się je w domu do następnego roku.

- Poświęconą palmą dotykano kiedyś domowników, a w szczególności dzieci, aby były posłuszne i zdrowe.

3. Słuchanie wiersza B. Formy „Wielkanoc”- rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.

Święta za pasem,

do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki

razem dziś zrobimy,

wszystkie kolorowe –

bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta

baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie

bazie i żonkile,

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.

4. „Świąteczne porządki”- historyjka obrazkowa. Zadaniem dzieci jest  ułożenie obrazków według właściwej kolejności zdarzeń, opowiedzenie co się na nich działo oraz określenie, jak na poszczególnych obrazkach, czuli się bohaterowie.

HISTORYJKA OBRAZKOWA

5. „Jajo w trawie”- praca plastyczna. Rodzic przygotowuje: szablon jajka z grubego papieru (pudełka po butach, okładki bloku, itp.) oraz kredki, flamastry, kartki papieru (w kolorze białym i zielonym- najlepiej z bloku technicznego), nożyczki i klej.

https://www.youtube.com/watch?v=8y06w-u-NNU 

P.S.                                     

Wielkanoc za pasem, dlatego drogie „Rybki”,

bierzemy się za porządkiJ:

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

KARTA PRACY 

Temat tygodnia: ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU 

 

 03.04.2020 (piątek)


Temat dnia: PO CO HODUJEMY KROWY? 

 

1. Ćwiczenia poranne- pamiętajcie o wspólnej gimnastyce z naszymi przyjaciółmi. Pewnie skoki w różnych kierunkach wykonujecie już bezbłędnie   https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2. „Co daje krowa?”- rodzic zadaje dziecku pytanie. Dziecko (niemające uczulenia i alergii) smakuje mleka, określa kolor, smak i zapach. Następnie ogląda zdjęcia przedstawiające produkty mleczne i bezmleczne, nazywa je wszystkie i wybiera tylko te, które powstają z mleka.

PRODUKTY SPOŻYWCZE

3. „Matematyka w zagrodzie”- proszę przygotować liczmany (np. zakrętki do butelek). Dziecko układa je zgodnie z treścią zadań i przelicza.

- W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń.

 Ile zwierząt  jest w gospodarstwie?

- Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 4 pieski.

Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

- Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot.

Ile zwierząt chodzi po podwórku?

4. „Dojenie krowy”- zabawa w parach. Rodzic robi w „palcach” gumowej rękawiczki maleńkie dziurki. Wypełnia rękawiczkę wodą (można ją zabarwić białą farbą), następnie trzyma ją nad wiadrem lub innym pojemnikiem, a dziecko „doi” krowę. Możecie wykonywać zadanie przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU

5. „Kolorowe mleko”- zabawa plastyczna-  polega na zabarwieniu mleka plamami barwników, następnie na „malowaniu” w nim patyczkiem higienicznym, zamoczonym w płynie do mycia naczyń.

https://www.youtube.com/watch?v=egwubPAVR8s

https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g                                        

KARTA PRACY 1

KARTA PRACY 2


02.04.2020 (czwartek)

Temat dnia:   SKĄD SIĘ BIERZE WEŁNA?


1.     Jak co dzień rozpoczynamy spotkanie gimnastyką – pewnie już doskonale rozróżniacie prawą stronę ciała od lewej – brawo!

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2.     „Co z tą wełną?”   

Prosimy dziecko, by poszukało w mieszkaniu, wśród własnych ubrań (i nie tylko) rzeczy, produktów wełnianych. Dziecko określa, opisuje wełnę dotykając jej, przykładając do policzka, okrywając się wełnianym ubraniem (zachęcamy, by posługiwało się głównie przymiotnikami). Wspólnie próbujemy odpowiedzieć na pytanie „skąd wzięła się wełna?”.  Tutaj pomoże nam króciutki film:

https://www.youtube.com/watch?v=DLN52rC0cGo

Możemy też pokazać dziecku, gdzie w Polsce hoduje się owce. Przy okazji przypomnimy (bo to już dzieci wiedzą doskonale), gdzie na mapie szukać gór.  (zał.1  MAPA)

3.     „Zaganiamy owieczki do stada” – zabawa manipulacyjna z kulkami waty.

Dziecko buduje ogrodzenie z dowolnych klocków. Wewnątrz ogrodzenia i poza nim rozsypujemy kulki z waty bądź chusteczek higienicznych. Za pomocą pęsety wkładamy „zaginione” owieczki do zagrody lub kilku zagród.

4.     „Wyganiamy owieczki z zagrody” – motoryczno-matematyczna zabawa z kostką.

Wyjmujemy z zagród wszystkie kulki-owieczki. Rodzic rzuca kostką (bądź dwiema), pokazuje ilość oczek. Dziecko przelicza i umieszcza w zagrodzie odpowiednią ilość owieczek. Tym razem posługuje się klamerką do bielizny. Możecie też na zmianę wymyślać proste zadania z tekstem ćwicząc dodawanie i odejmowanie (w zakresie 10 i na konkretach).

5.     Owieczki – a  zwłaszcza baranki – potrafią być bardzo zabawne.

Z pewnością znacie słynnego baranka Shaun’a. Zobaczcie, jak z koleżankami i kolegami pomagał w sprzątaniu podwórka:

https://www.youtube.com/watch?v=W1TLiTjCF7I

6.     „Owieczka” – praca plastyczna wg instrukcji  (zał.2 OWIECZKA)

Kulek z waty nie wyrzucajcie! Możecie wykorzystać je do wykonania sympatycznej owieczki. Czego potrzebujemy jeszcze? tekturki, nożyczek, kleju, flamastra i dobrych chęci :)

  • drukujemy owieczkę – 1
  • wycinamy szablon – 2
  • odrysowujemy go na tekturce – 3
  • wycinamy owieczkę – 4  
  • doczepiamy nóżki (klamerki) – 5
  • pokrywamy tułów i głowę wełną/watą – 6


NADAJEMY OWIECZCE PIĘKNE IMIĘ

Będzie nam miło jeśli napiszecie jak nazwaliście swoją owieczkę.

KARTA PRACY 30a

KARTA PRACY 31a

 

Miłej zabawy!


01.04.2020 (środa)


Temat dnia: CZY ŚWINIA TO BRUDNE ZWIERZĘ?

 

Prima Aprilis

Mam nadzieję, że spłataliście już Państwo psikusa swojemu dziecku, w tym wyjątkowy dniu żartów, obchodzonym w wielu krajach świata.

Jeśli nie, to przedstawiam dwie propozycje poniżej. 

Pamiętajcie jednak, że musicie mieć pewność, iż wasze dziecko zareaguje na nie śmiechem:

PSIKUS 1

Do jego przygotowania, potrzebujemy taśmę lub klej. Monetę, najlepiej pięciozłotówkę, przyklejamy do podłogi. Stajemy z boku i obserwujemy.

PSIKUS 2

Zamiana szuflad. W miejscu ubrań można umieścić książki, a zamiast słodyczy może kredki?

                                                                                  Udanej zabawy 

 

1. Ćwiczenia poranne- pamiętajcie o ćwiczeniach, to już trzeci dzień wspólnej gimnastyki z naszymi przyjaciółmi.  https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

2. „Świnki w bajkach”- rodzic prosi dziecko o wymienienie znanych bajek, w których występują świnie (Kubuś Puchatek, Trzy małe świnki, Świnka Peppa, itp.).  Dzieci oglądają fragment którejś z bajek i rozmawiają o świnkach z filmu:

Gdzie żyją?

Jak wyglądają?

Jakie mają przygody?

 

3. „Ciekawostki o świnkach”-  rodzic pyta dziecko:

Czym różniły się świnki z bajek od prawdziwych świń?

Gdzie mieszkały trzy małe świnki?

Gdzie mieszkają prawdziwe świnie?

 

Rodzic przekazuje dziecku ciekawostki o świniach, np.

- Świnie, wbrew pozorom to czyste zwierzęta. Jeśli mają wystarczającą ilość miejsca, uważają, aby nie zabrudzić miejsca, w którym śpią lub jedzą.

- Świnie wchodzą do błota, by się ochłodzić, bo podobnie jak kury nie mają gruczołów potowych.

- Obdarzone są doskonałym węchem, podobnie jak psy.

- Okazują sobie uczucia i wyrażają wiele emocji. Są niezwykle towarzyskie i posiadają swoje sympatie. Towarzystwo innych świń jest dla nich bardzo ważne, ale jako przyjacielskie stworzenia kolegują się też z osobnikami innych gatunków.

- Uwielbiają się bawić, nawet dorosłe świnie spędzają połowę czasu na zabawie, choć w ich przypadku najczęściej przyjmuje ona formę gryzienia i rycia.

- Bardzo inteligentne, mają wyższy iloraz inteligencji nawet niż psy. Jak na inteligentne istoty przystało, szybko się nudzą i wciąż szukają nowych wrażeń.

- Każda z nich, ma inną osobowość, wśród nich można wyróżnić te odważniejsze i te bardziej ostrożne, te żywiołowe i te spokojniejsze, te wolące zabawę i miłośniczki drapania po brzuszku.

 

4. „Dopowiedz i zrób”- zabawa z rymami.

Rodzic mówi zdania, których zakończenia- słowa do rymu- dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje również czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po …(nosie).

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie…(dłoń).

Powiedz: krowy i dotknij palcem…( głowy).

Powiedz: króliczki i nadmij…(policzki).

Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem…(brzuszka).

Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa,…(trzy).

 

5. „Co jedzą wiejskie zwierzęta ?”-  zabawa dydaktyczna- poszerzanie  wiedzy ogólnej, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia. Utrwalenie nazw zwierzą wiejskich.

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA&vl=pl

KARTA PRACY

Miłej zabawy!

      

31.03.2020 (wtorek)

 

Temat dnia:   SKĄD SIĘ BIORĄ JAJKA?

 

 1.     Zaczynamy od gimnastyki ze znanymi już nam bohaterami: Zulą, Tomkiem, Polą, Kubą, Nelą i Panem Trenerem – dobrze wiemy jak ważna jest aktywność fizyczna każdego dnia!

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

 2.     „Skąd się biorą jajka?” – rozmowa sterowana pytaniami:

  • jakie zwierzęta znoszą jajka? czy są to tylko ptaki?  (także owady, ryby, płazy, gady i nieliczne ssaki np. dziobak, kolczatka australijska) 
  • wszystkie jajka są jednakowe? czym się różnią?  (fot.1)
  • z czego składa się jajko?  (rozbijamy jajko, sprawdzamy)
  • jakie potrawy można przygotować z jajek?
  • wskaż różnice i podobieństwa między kurą i kogutem (fot.2, fot.3)

Zapoznanie z cyklem życia kury (ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzenie wiedzy przyrodniczej)

Uzupełnij KARTY PRACY 32 i 32a  (tak jak wczoraj: zamiast nalepek wytnij obrazki i przyklej w odpowiednim miejscu).

KARTA PRACY

KARTA 32

KARTA 32a

 3.     Eksperyment z jajkiem zanurzonym w occie (przynajmniej 12 godz.)

Bardzo ostrożnie wyjmujemy jajko z octu, delikatnie płuczemy pod bieżącą, zimną wodą, sprawdzamy co się zmieniło. Możemy je podrzucać, odbijać jak piłeczkę (z wys. ok.20-30cm), ściskać (z umiarem), szczypać, podświetlać, w końcu rozciąć i sprawdzić czy coś zmieniło się w środku.

Uwaga! takie jajko nie nadaje się do spożycia!


Wiadomość dla dzieci:

 

            Drogie Rybki,

 

ja również przeprowadziłam eksperyment. Moje jajko zanurzone wieczorem w occie natychmiast pokryło się bąbelkami – to znak, że coś zaczęło się dziać.  Po dwóch godzinach kąpieli, na powierzchni roztworu pojawiła się piana, a jajko mocno zbladło… Rano stwierdziłam, że „pozbyło się” skorupki, została tylko gruba błona! Kiedy podświetliłam „gołe” jajko żarówką mogłam dokładnie zobaczyć co znajduje się w środku.

    Wiecie dlaczego jajko zmiękło? Otóż skorupka jest twarda, ponieważ zawiera wapń (węglan wapnia).  Kwas, którym jest ocet, i w którym zanurzyłam jajko zaczął wypłukiwać wapń ze skorupki, rozmiękczać ją, aż całkiem rozpuścił. Oto cała tajemnica.

    ALE UWAGA!

Wiecie, że Wasze zęby pokryte są szkliwem, które chroni je przed zniszczeniem, prawda? Szkliwo zbudowane jest między innymi z wapnia… Jeśli nie myjecie zębów, gromadzą się na nich bakterie, a one wydzielają kwasy! Nasze doświadczenie z jajkiem pokazało już co dzieje się z wapniem pod wpływem kwasu. Jeśli ktoś z Was nie mył dzisiaj swoich ząbków – proponuję natychmiast pobiec do łazienki i dokładnie oczyścić je z bakterii :))

   A jak kąpiel w bardzo kwaśnym occie zniosło Wasze jajko? Podzielcie się wrażeniami z innymi Rybkami oraz z nami. Może Rodzice prześlą kilka fotek?  Adresy e-mail znajdują się na górze strony ;)

                fot.4,5,6,7


 4.     „Papierowe kurki” – praca plastyczna.

Potrzebne będą: kolorowe kartki i/lub kolorowe czasopisma, nożyczki, klej, flamastry/kredki.

Wykonanie jest „dziecinnie” proste:

  • rysujemy i wycinamy kółko dowolnej wielkości
  • robimy jedno nacięcie od krawędzi do środka
  • zaginamy odpowiednio, uzyskując „skrzydełko”
  • przyklejamy kółko do kartki
  • dorysowujemy brakujące elementy  i pięknie ozdabiamy tak powstałą kurkę – zróbcie ich dużo!  :)

              fot.8

Fotografie

Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.


5.     „Czyste ręce” – oprócz mycia zębów nie zapominajcie o częstym myciu rąk!

Zaśpiewajcie Rodzicom piosenkę poznaną w przedszkolu:

PIOSENKA

 

TEKST


Temat tygodnia: ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

 

30.03.2020 (poniedziałek)

Temat dnia: ZWIERZĘTA WIEJSKIE

 

1.Ćwiczenia poranne na najbliższy tydzień- wykonujcie je zgodnie ze

słowami piosenki. Dla ułatwienia zadania można oznaczyć lewą rękę

dziecka (odpowiednia będzie: wstążka, gumka do włosów, naklejka, opaska odblaskowa, bransoleta, itp.).

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M


2. Zagadki

Bywa siwy, gniady, kary.
Wozi ludzi i towary.
(koń)

Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje.
(krowa)

Śmieszny ryjek,
ogonek zakręcony.
Gdy pełne koryto
kręci nim we wszystkie strony.
(świnia)

Dzięki niej na zimę
masz czapkę i szalik.
Gdy w góry pojedziesz,
ujrzysz ją na hali.
(owca)

W każdej wsi jest taki budzik,
który co dzień wszystkich budzi.
(kogut)

 

3. Dziadek fajną farmę miał- zabawa rozwijająca pamięć i sprawność językową do piosenki:

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo,
Kurki na niej hodował, ija ija oo,

Kurki koko tu i koko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Krówki na niej hodował, ija ija oo

Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam, ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo
Świnkę na niej hodował, ija ija oo
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo
Kaczki na niej hodował, ija ija oo
Kaczki kwa kwa tu i kwa kwa tam,
Kwa tu, kwa tam,
ciągle tylko kwa.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Krówki muu tu i muu tam,
Mu tu, mu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Ko tu, ko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ija ija oo

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Po wysłuchaniu piosenki, rodzic pyta o nazwy zwierząt jakie wystąpiły, następnie o odgłosy jakie one wydają-  to zdecydowanie ułatwi dziecku zapamiętanie słów utworu.

4. „Kurze jajo”- przygotowanie eksperymentu na kolejny dzień. Dzieci zanurzają jajko w occie (można także dodać do octu barwnik spożywczy lub bibułę).

5. Karty pracy- poniżej umieszczone zostały dwie strony do wydruku, jedna z nich, to obrazki do wykorzystania w zadaniu zamiast naklejek (wycięcia i przyklejenia).     

KARTA 1

 

KARTA 2    

Temat tygodnia:  WITAJ WIOSNO!

 


27.03.2020 (piątek)

Temat dnia: ŻEGNAMY ZIMĘ

1.Zapraszam na film. Witaj wiosno!

Obrzęd pożegnania zimy z Marzanną w roli głównej.

http://www.zsp5.poznan.pl/category/wydarzenia-swietlica/


2. Proszę przeczytać dziecku opowiadanie:      

MARZANNA

R. Piątkowska 

Pierwszy dzień wiosny był tuż, tuż, a drzewa i trawniki nadal pokrywała warstwa śniegu. Białe płatki wirowały za oknem, a na parapecie zmarznięte ptaki przytupywały dla rozgrzewki.

– Mam nadzieję, że jak zrobimy marzannę i wrzucimy ją do rzeki, to zima wreszcie się skończy – powiedziała nasza pani.

Ustaliliśmy, że chłopcy postarają się o słomę, a dziewczyny o bluzkę, spódnicę, wstążki i chustkę. Anka zaproponowała nawet, że przyniesie dla Marzanny sukienkę swojej mamy, taką czarną, z niewielkim dekoltem, bardzo krótką i obcisłą. A do tego czarne szpilki i malutką błyszczącą torebeczkę. Ale pani, nie wiadomo dlaczego, uparła się na białą bluzkę, wstążki i kolorową spódnicę. Nie chciała się też zgodzić na perukę, którą Zuza była gotowa wykraść z nocnej szafki swojej babci. Szkoda, bo to były całkiem ładne żółte loczki, ale podobno Marzanna musi mieć warkocze i to najlepiej ze słomy, a na głowie koniecznie wianek.

– Nasza kukła musi być najładniejsza ze wszystkich – zabrała się do roboty Majka i obiecała, że przyniesie Marzannie biustonosz swojej starszej siostry.

– A na koniec oblejemy ją perfumami, żeby ładnie pachniała – dodała.

Pani, gdy to usłyszała, ostatecznie zgodziła się na perfumy, ale o biustonoszu nie chciała słyszeć. W sumie Marzanna wyszła nam wielka i gruba. Miała okrągłą głowę i sterczące po bokach warkocze. Na słomianej szyi pani zawiesiła jej czerwone korale, głowę ozdobiła wiankiem, a na przydługiej spódnicy zawiązała fartuszek w kwiatki. Wyszło nawet nie najgorzej. Niestety, Majka zamiast perfum przyniosła dezodorant. Miał całkiem ładny zapach, więc popsikaliśmy Marzannę pod pachami. Na koniec pani zarzuciła jej na słomiane plecy kolorową chustę i powiedziała:

– Świetnie się spisaliście. Kukła jak malowana. Jutro rano wrzucimy ją do rzeki. Ale najpierw pospacerujemy sobie z naszą Marzanną po okolicy. Bo musicie wiedzieć, że dawniej nosiło się Marzannę od domu do domu, żeby zabrała ze sobą całe zło, choroby i nieszczęścia. Dopiero potem prowadzono ją do rzeki i topiono w wodzie lub palono. Chodziło o to, by za jednym zamachem pozbyć się wszystkich kłopotów, przepędzić zimę i przywołać wiosnę. Mam nadzieję, że nam się to uda.

No i nie wiem, co poszło nie tak, bo choć obeszliśmy z Marzanną trzy długie ulice, a potem wrzuciliśmy ją z głośnym pluskiem do rzeki, i choć na własne oczy widzieliśmy, jak płynie i po chwili znika pod wodą, to zima wcale nie przepadła wraz z nią. Śnieg dalej sypał i wiatr szarpał nam kurtki. A ja myślałam, że razem z Marzanną wpadną do rzeki lodowe sople i śniegowe chmury, że mróz zaskrzypi i po raz ostatni uszczypnie mnie w nos. Miało być tak, że jak woda pochłonie słomianą kukłę, to zaraz potem zaświeci słońce, przylecą ptaki i zrobi się zielono.

– Niestety, choć dziś jest pierwszy dzień wiosny, zima nie chce zostawić nas w spokoju. – Nasza pani była niepocieszona. – A przecież zwykle następnego dnia po utopieniu Marzanny na wsiach chodzono od domu do domu z zieloną sosnową gałęzią. Nazywano ją latkiem lub zielonym gaikiem. Była przybrana wstążkami, wydmuszkami, papierowymi kwiatami i dzwoneczkami. Młodzi nieśli latko i śpiewali piosenki, jakby samą wiosnę prowadzili do domów, a gospodynie obdarowywały ich słodkimi plackami, jajkami, obwarzankami i drobnymi pieniążkami. Tak to właśnie dawniej wyglądało. Ale w tym roku zima jest jakaś wyjątkowa i latko będzie musiało zaczekać. – Nasza pani westchnęła i otuliła się grubym szalem. No i ta wyjątkowa zima trwałaby pewnie do dzisiaj, gdyby nie Dorota. Dorota to moja najlepsza koleżanka i to właśnie ona wymyśliła, że zima nie odeszła, bo nie spodobała jej się nasza wielka, gruba i niezgrabna kukła ze słomy w za długiej spódnicy.

– Musimy spróbować raz jeszcze – powiedziała – ale tym razem same zrobimy Marzannę.

 – Jasne, i nasza będzie dużo ładniejsza. – Od razu spodobał mi się ten pomysł. – Może zamiast wpychać słomę do starej bluzki i zaplatać sztywne słomiane warkocze, poszukamy jakiejś lalki i przerobimy ją na Marzannę?–zaproponowałam. 
         Oczywiście zakładałam, że to Dorota poświęci jedną ze swych lalek, bo ja nie miałam takiego zamiaru. Ona jednak nawet nie chciała o tym słyszeć.

– No to co robimy? – spytałam, a Dorota wzruszyła ramionami i rozejrzała się po pokoju. To był największy pokój w jej domu. Pełno w nim było półek z książkami, zdjęć, obrazów i różnych komódek. Na jednej z nich, obok lampy z żółtym abażurem, stał na dwóch łapkach stary wypchany zając. Dorota wzięła go do ręki, obejrzała ze wszystkich stron, otrzepała z kurzu i powiedziała:

– Nada się w sam raz. Zrobimy z niego piękną Marzannę.

– A jak się połapią, że zniknął, to co? – spytałam trochę zaniepokojona.

– Eee, tam – machnęła ręką Dorota.– Sama słyszałam, jak babcia narzekała, że ten zając to siedlisko kurzu i moli, że sypie się z niego sierść i jego miejsce jest w koszu na śmieci.

Szczerze mówiąc, nie bardzo wiedziałam, jak można przerobić zająca na Marzannę, ale okazało się, że to całkiem proste. Zwłaszcza że ubranka mojej największej lalki pasowały na niego jak ulał. Naciągnęłyśmy więc na szaraka żółtą bluzkę na ramiączkach i modną minispódniczkę w kratę. Potem Dorota zawiesiła mu na szyi kolorowe korale, a na łapce małą czarną torebeczkę. Największy problem miałyśmy z uszami, które sterczały wysoko nad głową i nie wiadomo było, co z nimi zrobić. Wreszcie Dorota stwierdziła, że uszy to takie jakby warkocze i że nigdzie nie jest powiedziane, że warkocze muszą zwisać, bo równie dobrze mogą być zadarte. Skoro tak, to ozdobiłam każde ucho różową kokardą, a gdy jeszcze przycięłyśmy naszej marzannie wąsiki, to wyglądała naprawdę pięknie. I nawet złote mole, które od czasu do czasu wylatywały z zająca, nie popsuły końcowego efektu.

Jeszcze tego samego dnia, choć było zimno i padał deszcz ze śniegiem, zaniosłyśmy naszą Marzannę nad rzekę i wrzuciłyśmy ją do wody. Chlupnęło, uszy z różowymi kokardkami zatańczyły na powierzchni i po chwili było po wszystkim. Wtedy pomyślałam sobie: Hej, zimno, bierz zająca i płyń do morza, bo ładniejszej Marzanny nikt ci już nie zrobi!

Wiem, że trudno w to uwierzyć, ale na drugi dzień, jak tylko się zbudziłam, zobaczyłam błękitne niebo, bez ani jednej chmurki. Świeciło słońce, ćwierkały ptaki, a śnieg zamienił się w pełne błota kałuże. Jednym słowem, nadeszła wiosna. Najwyraźniej nasza Marzanna spodobała się zimie i odpłynęła w siną dal. Jestem pewna, że gdyby nie ja, Dorota i ta Marzanna ze sterczącymi w górę warkoczami to śnieg padałby u nas do dzisiaj.

 

3.  Rozmowa na temat opowiadania:

Co symbolizuje marzanna?

- Dlaczego w Polsce istnieje zwyczaj topienia marzanny?

- Czego dzieci nie lubią w zimie?

- A za czym będą tęsknić, gdy przyjdzie wiosna? 

 

4. „Marzanna”- wykonanie kukiełki z wykorzystaniem dowolnych materiałów: łyżki plastikowej, warzywa, bibuły, kolorowego papieru, plasteliny, flamastrów, skrawków tkanin, włóczki, itp.

P.S. Marzanny bywają różne, tak jak ślimaki ;)

       Szukajcie inspiracji w wyszukiwarce Google.

 

5. „Wiosna”- utrwalenie piosenki poznanej w przedszkolu.

https://www.youtube.com/watch?v=q57wcTk4tAo

KARTA PRACY

 

26.03.2020 (czwartek)

Temat dnia:   Ślimak, ślimak, pokaż rogi

 

Dziś zaczynamy od gimnastyki

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

Zagadka wprowadzająca w temat:

„Jego domkiem:  muszelka, jego postać:  niewielka;
 na głowie ma dwa spore rogi…

lecz się nimi nie broni, w swoim domku się chroni…

lub odpełza z pomocą swej nogi”.


 1.     „Co wiemy o ślimakach?” - burza mózgów (angażujemy całą  rodzinę, możemy zapisywać odpowiedzi)

Po wyczerpaniu pomysłów systematyzujemy i uzupełniamy wiedzę dziecka:

-  ślimaki mają wyraźną głowę wyposażoną w dwie pary czułków, nogę i długi worek trzewiowy (brzuch)

-  ich oczy znajdują się na końcu czułek

-  nie posiadają zębów, zamiast języka mają chitynową płytkę (tarkę), którą rozdrabniają pokarm

-  mieszkają w skorupach, które noszą na nodze

-  niektóre gatunki nie wytwarzają skorupy

-  lubią ciepło i wilgoć

-  dzielimy je na gatunki lądowe i wodne

-  wydzielają śluz, który pomaga im w chodzeniu/ślizganiu się

-  wykluwają się z jaj (!!)

-  mają łaskotki – delikatnie trawką muskane prężą się lub chowają – są silnie unerwione

-  żywią się roślinami, niektóre gatunki atakują dżdżownice

-  ślimaki są ulubionym pokarmem ptaków, jeży, ropuch, ryjówek, myszy, jaszczurek

-  niektóre zjadają ludzie (ślimak winniczek, ślimak brązowy)

-  prawdopodobnie dziś na świecie żyje ich ponad 100 000 gatunków!

 

Oto jeden z nich, żyjący w Polsce - wstężyk gajowy

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=ASii6l34AJY&feature=emb_logo


 2.     Zabawa językowa.

„Ślimak, ślimak, pokaż rogi – dam ci sera na pierogi!

Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”

Recytujemy wierszyk na różne sposoby: wolno jak ślimak, najszybciej jak się uda (wciąż wyraźnie!), z radością, ze smutkiem, ze złością, głośno, szeptem.


 3.     „Ślimak z gazety” – praca plastyczna.

Co będzie potrzebne?  Dowolna gazeta, klej, nożyczki, szara tekturka (może być z rolki po papierze), flamastry.

Podwójną stronę z gazety składamy w wąski 2-3 cm pasek, który ciasno zwijamy, używając od czasu do czasu kleju. (fot.1)

Z miękkiej tekturki wycinamy tułów ślimaka  i przyklejamy do zwiniętej w muszelkę gazety. (fot.2)

Pozostaje kwestia wykończenia, dodania oczek, buźki, pokolorowania czułek i ślimak gotowy! (fot.3)

Wykażcie się swoją pomysłowością i wyobraźnią

      

ślimaczek

Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.

  

Podczas pracy możecie słuchać piosenki o pewnej przyjaźni:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=55&v=SsGKZLmXREU&feature=emb_logo

P.S.  Ślimaki bywają różne:

https://www.youtube.com/watch?v=RrDj4uMlQrY

https://youtu.be/xxd5sm7ESU4

KARTA PRACY

25.03.2020 (Środa)

Temat dnia: OD MOTYLA DO GĄSIENICY

 

1. „Motyle”- pokaz zdjęć różnych motyli i gąsienic, porównywanie,

wyszukiwanie różnic i podobieństw (WYSZUKIWARKA GOOGLE).

 

2.Rodzic czyta dziecku wiersz:        

GĄSIENICA- TAJEMNICA

                  D.  Gellner

 

Idzie ścieżką gąsienica,

kolorowa tajemnica.

Krótkich nóżek mnóstwo ma...

Jedną robi „pa, pa, pa!”

Do widzenia! Do widzenia!

Czary- mary - już mnie nie ma!

Nitką się owinę cała

i przez zimę będę spała!

Gdy ochłodzi się na dworze,

będę spała, jak w śpiworze.

Już się niby nic nie dzieje.

Kokon się na wietrze chwieje...

Gąsienica w środku śpi

i zamknęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę - patrzcie teraz!

Ktoś w kokonie drzwi otwiera!

Macha do nas skrzydełkami...

Kto to jest? Powiedzcie sami.

 

2.Rozmowa na temat wiersza:

- Kto jest głównym bohaterem wiersza?

- Jak wygląda gąsienica?

- Jak spędziła zimę?

- Co się stało na wiosnę?

- Czy gąsienica zimą i wiosną wyglądała tak samo?

 

4. Wspólny taniec i nauka refrenu piosenki „Motyle”: https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

 

3. Metamorfoza gąsienicy:  https://www.videoman.gr/pl/84410

                                                           

KARTA PRACY1

KARTA PRACY2

KARTA PRACY3

 

24.03.2020 (wtorek)

Temat dnia:   Wiosna na widelcu

 

  1. „Zdrowe kanapki” – rozmowa  rodzica z dzieckiem na temat nowalijek i ich dobroczynnego wpływu na organizm (witaminy, wzmocnienie, poprawa odporności na choroby, itp.).

- Co oznacza słowo „nowalijka”?

- Jakie warzywa jemy wiosną?

- Jaki kolor przeważa w wiosennych warzywach?

- Dlaczego warto jeść zielone warzywa?

- Dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa?

- Co się dzieje w momencie ich gotowania?

- Które warzywa należy jeść ze skórką?

- A te, które obieramy trzeba myć? Dlaczego?

- Czy na pewno warzywa są zdrowsze od słodyczy?

- Jak podać warzywa by zachęcić do ich zjedzenia?

Przygotowanie przez dziecko zdrowych, kolorowych kanapek z wykorzystaniem „nowalijek”.


  1. „Czy warzywa piją wodę?” – eksperyment dotyczący transportu wody w roślinie.

Wspólnie z dzieckiem umieszczamy liście kapusty pekińskiej w wodzie z dodatkiem barwnika spożywczego (np. żółty, czerwony, niebieski), bądź bibuły w intensywnym kolorze.

Dziecko obserwuje proces barwienia liści, wyciąga wnioski. Można zostawić liście w barwniku na noc, dzięki czemu efekt będzie wyraźniejszy.

Podobne eksperymenty można wykonać na kwiatach:

http://odkrywamswiat1.blogspot.com/2011/04/kolorowe-kwiaty.html

https://www.youtube.com/watch?v=u-hAok7UqrY

 

  1. Wiosenne ćwiczenia gimnastyczne.

„Bociany” – dziecko porusza się naśladując bociana, unosi wysoko kolana, klaszcze pod nimi mówiąc „kle-kle-kle”, na sygnał rodzica staje nieruchomo na jednej nodze.

„Żabki” – dziecko w przysiadzie (ręce między stopami) wykonuje podskoki w stronę rodzica, wita się z nim i wraca do wyznaczonego wcześniej „jeziorka”.

„W poszukiwaniu wiosny” – dziecko porusza się i wydaje dźwięki jak owad, którego nazwę usłyszy (biedronka, bąk, motyl, pszczoła, konik polny).

„Wiosenny poranek” – dziecko ilustruje ruchem treść piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty” pokazując odpowiednie części ciała i robiąc to coraz szybciej  J

 https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE 

KARTA PRACY 1

KARTA PRACY 2

 

 1. DZIEŃ (23. 03. 2020)

 

             TEMAT: ODGŁOSY WIOSNY

  

1.Rodzic czyta dziecku wiersz:           

 

LIST POŻEGNALNY DO PANI ZIMY

Przyszła pora niesłychana,

mroźna zima jest żegnana.

Bo na wiosnę przyszła pora,

grube ciuchy dać do wora.

Kwiatki, ptaki, ciepłe słońce,

mnóstwo roślin znów na łące.

Rower, rolki pójdą w ruch,

czas założyć lekki ciuch.

Zima brzydka, pomarszczona

dziś zostaje wygoniona.

I nadzieja w nas ukryta,

że tu prędko nie zawita…

 

2.Rozmowa na temat wiersza:

- Jaka pora roku odchodzi?

- Na jaką porę roku nadszedł czas?

- Co się robi z ciepłymi ubraniami kiedy odchodzi zima?

- Skąd wiemy, że nadeszła wiosna?

- Co czują ludzie wiosną?

 

3.Opowieść ruchowa.

Dziecko interpretuje ruchem, pojedyncze wersy wiersza, czytane przez rodzica. 

KARTA PRACY